vrijdag 28 augustus 2009

Hoek van Holland: Waar of niet waar?



De afgelopen week doen vele verschillende verhalen de ronde. De poltie heeft geen duidelijke signalen afgegeven, ME inzet niet gebeurd vanwege bezuinigingen, poltietop maakt grove fouten, etc.

Allemaal speculaties en aannames die totaal ongegrond zijn en alleen maar voortkomen uit frustraties en ergenissen. Dat zou men eens wat minder moeten doen. De discussie hoort twee kanten op te gaan. Ten eerste hoe het kan dat dergelijke hooligans de boel (weer!!!!) komen verzieken en wat kunnen we daar nu aan doen? Ten tweede, is er wellicht wat fout gegaan in de communicatie t.a.v. de ontstane situatie ( deze discussie is al veel minder urgent, als de hooligans in zijn algemeenheid keihard zouden worden aagepakt).

Ik vind het te kort door de bocht om alle evenementen voor de komende 2 jaar af te schaffen. Hiermee is wéér het overgrote deel van Rotterdam, de mensen die wel gewoon gezellig een evenement willen bijwonen, de dupe. Onacceptabel vind ik. We moeten die vreselijke hooligans aanpakken, die werkelijk compleet egstoord zijn. Wat bezielt iemand, dat je naar een feest toegaat met de gedachte dat je even lekker gaat knokkenmet de politie? Werkelijk onbegrijpelijk! Ergens zou je zelfs medelijden moeten hebben met deze (veelal) kleine groep mensen. Ik bedoel, als je toch tot dit soort gestoorde dingen in staat bent, moet je je afvragen of dit soort mensen geestelijk wel helemaal in orde zijn.

Deze mensen moeten keihard aangepakt worden. Ze moeten gestraft worden voor de schade en problemen die ze aangericht hebben. Je moet niet de overige 95% straffen voor het feit dat zij wel gewoon gezellig komen feesten. Tenslotte staat Rotterdam bekend om zijn vele evenementen. Door het afschaffen van de evenementen voor de komende 2 jaar, ontneem je Rotterdam een van zijn kenmerken en kwaliteiten.

Ik zie liever een voorstel voor de aanpak van de hooligans, dan een plan voor het afschaffen van de evenementen. Dat Rotterdam een echte evenementenstad is, daar ben ik trots op. Dat deze evenementen met enige regelmaat worden verstoord door hooligans, daar schaam ik mij echt kapot voor!!! Aanpakken bij de bron!

Geen opmerkingen: