woensdag 17 februari 2010

CDJA Rotterdam vernieuwd bestuur

De huidige bestuursleden Ruben Mink, Arrie Vis en Alex Hallema hebben besloten om hun bestuursfunctie neer te leggen. In eerste instantie waren daar wat zorgen over, omdat in één keer 3 bestuursleden zouden vertrekken. Dit bleek echter geen probleem. Er waren ruim voldoende kandidaten die de functies wilden overnemen en op 16 februari zijn deze mensen geinstalleerd.



Toen eenmaal bekend was dat er ruime animo was voor de aankomende lege bstuursplaatsen, is de algemene ledenvergadering van het CDJA Rotterdam naar voren gehaald. Deze is gehouden op 16 februari.
Op dit moment is het heel erg druk met de campagne en de verkiezingen. Een mooi moment dus om nieuwe bestuursleden te installeren. Zij kunnen na de verkiezingen weer hard werken aan uitbreiding van het CDJA Rotterdam.

Alex Hallema: “Ik liep al langer met de gedachte rond om te stoppen met mijn bestuursfunctie. Ik ben er vanaf het begin bij en vond het tijd voor nieuwe gezichten. Daarnaast vind ik het ook belangrijk dat ik mij nu kan gaan concentreren op de deelgemeente waarin ik verkiesbaar ben, Hoogvliet. Ik heb het 4 jaar gedaan en ik denk dat het dan tijd is voor een nieuw bestuur."

Ruben Mink: “Onze doelstelling was helder toen ik een klein jaar geleden aantrad als nieuwe voorzitter. We wilden het geluid van jongeren beter en meer laten horen in Rotterdam. Doordat ik op nummer 2 sta in de stad en in 9 andere deelgemeenten jongeren op verkiesbare plaatsen, denk ik dat we daar zeker in geslaagd zijn. Ik ga er vanuit dat ik straks raadslid zal worden in de gemeenteraad van Rotterdam en dan is een voorzitterschap bij het CDJA Rotterdam niet te verenigen met elkaar."

Arrie Vis: “Ik ben bestuurslid van het dagelijks bestuur van het CDA Rotterdam, bestuurslid van het dagelijks bestuur van het CDJA landelijk en ik denk dat je deze verschillende functies binnen het CDJA niet met elkaar kunt verenigen en dat moet je dan ook niet willen. Het leek mij dan ook verstandiger om de ruimte te geven aan een nieuwe penningmeester."

Nieuwe bestuurssamenstelling:

Walter van den Heuvel voorzitter
John Kuijt secretaris en vice-voorzitter
Sarath Hamstra penningmeester
Stephan Haksteeg bestuurslid Beleid (voorzitter beleidscommissie)
Maurits Waardenburg bestuurslid Beleid (tevens beleidscommissielid)
Berent Satpelkamp bestuurslid Algemeen (tevens beleidscommissielid, daarnaast verantwoordelijk voor activiteiten)
Arnold Biezenpol bestuurslid algemeen (verantwoordelijk voor campagne en activiteiten)
Abdelghani Yaagoubi bestuurslid algemeen (verantwoordelijk voor ledenwerving)

Vertegenwoordigingen:

John Kuijt namens CDJA Rotterdam in Algemeen bestuur CDA Rotterdam
Stephan Haksteeg namens CDJA Rotterdam in Rotterdamse Jongerenraad
Maurits Waardenburg namens CDJA Rotterdam in Rotterdamse Jongerenraad

Namens de vertrekkende bestuursleden:

"Wij wensen het nieuwe bestuur succes bij de vervulling van hun nieuwe functie. Wij hopen dat zij de lijn die wij de afgelopen 4 jaar ingezet hebben zullen voortzetten. Niet dat ze het hetzelfde moeten doen, maar wel met dezelfde inzet, enthousiasme en motivatie. Dit heeft er mede voor gezorgd dat jongeren nu een duidelijke stem zullen hebben binnen de gemeenteraad en de verschillende deelgemeenten van Rotterdam.

Wij hopen over 4 jaar weer veel kandidaten te mogen verwelkomen bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen, dat zij hun inout hebben kunnen leveren aan de politiek en dat zij nog verder zullen groeien in het aantal leden."

Geen opmerkingen: